Με δύο παράλληλους διαγωνισμούς, έναν για το κομμάτι της Εμπορίας και έναν για το κομμάτι των Υποδομών θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και η εκκίνηση της διαδικασίας αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του έτους. Το ποσοστό, μάλιστα, που θα διατεθεί μέσω των διαγωνισμών, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης στο συνέδριο του Athens Investment Forum, μπορεί να φτάσει και το 100%. Ο υπουργός χαρακτήρισε την αποκρατικοποίηση βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και τόνισε ότι το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Οκτώβριο. Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, πάντως, θα ξεκινήσει σε μια περίοδο που το μερίδιό της στην αγορά έπεσε για πρώτη φορά κάτω από το 50%. Το στοιχείο αποκάλυψε χθες στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς.

Η περαιτέρω αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ θα λειτουργήσει καταλυτικά στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, σε μια αγορά που αναπτύσσεται ραγδαία, με το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μάλιστα να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος σε σχέση με το φυσικό αέριο των αγωγών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που διατυπώθηκαν, χθες, στο συνέδριο από τους εκπροσώπους της αγοράς, η πολιτική της απανθρακοποίησης αναμένεται να εκτινάξει τη ζήτηση φυσικού αερίου τα επόμενα χρόνια. Μόνο από τις νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής η κατανάλωση φυσικού αερίου θα αυξηθεί κατά 1,5 δισ. κ.μ. αερίου, εκτίμησαν οι ομιλητές από τους φορείς της αγοράς φυσικού αερίου, ενώ υπήρξαν και μαξιμαλιστικές εκτιμήσεις που ανεβάζουν την αύξηση στα 2,5 δισ. κ.μ. «Στην ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρόν όχι μόνο για τη ΔΕΠΑ αλλά και τους ανταγωνιστές της, καθώς η κατασκευή νέων μονάδων θα αυξήσει την κατανάλωση αερίου κατά περίπου 1,5 δισ. κυβικά», ανέφερε ο κ. Ξιφαράς.

Αντίστοιχες εκτιμήσεις για αύξηση της ζήτησης φυσικού αερίου έκανε και ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ κ. Νικόλα Μπαντιλάνα, ενώ ο κ. Κωνσταντίνος Σιφναίος από την εταιρεία Gastrade (όμιλος Κοπελούζου) εκτίμησε ότι η ζήτηση θα αυξηθεί έως και τα 2,5 δισ. κ.μ. Παρουσιάζοντας το σχέδιο του νέου τερματικού σταθμού LNG Αλεξανδρούπολης ο κ. Σιφναίος μίλησε για συμπληρωματικό project σε σχέση με τη Ρεβυθούσα και όχι ανταγωνιστικό, που μαζί με τον αγωγό Tap και ΙGB δημιουργεί προϋποθέσεις για τη λειτουργία hub φυσικού αερίου στην περιοχή για την τροφοδοσία και της αγοράς των Βαλκανίων. 

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ