Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix του Μονακό ολοκληρώθηκε, σε μια διαδικασία όπου είδαμε τα μονοθέσια να βγαίνουν από νωρίς στην πίστα. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, αλλά με την πίστα σε αρκετά άγουρη κατάσταση. Το Μονακό χαρακτηρίζεται για τη μεγάλη του εξέλιξη στην πρόσφυση κατά τη διάρκεια των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών.
Ταχύτερος ήταν ο Σέρτζιο Πέρεζ με Red Bull, σημειώνοντας το 1:12.487 με τη μαλακή γόμα ελαστικών. Ο Μεξικανός βρήκε ρυθμό στο δεύτερο μισό της διαδικασίας και ξεκίνησε το GP Μονακό με τον καλύτερο τρόπο. Στη 2η θέση της διαδικασίας ακολούθησε ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari. O Ισπανός ήταν άμεσα ταχύτατος και έκανε τον ταχύτερο χρόνο του με τη μέση γόμα ελαστικών. Η διαφορά του από τον Πέρεζ ήταν 0.119 δευτ. και αυτό αποτελεί κάτι το πολύ θετικό για τη Ferrari. O Μαξ Φερστάπεν έκλεισε την πρώτη 3άδα, 0.161 δευτ. πίσω από τον teammate του, αλλά κι αυτός με τη μεσαία γόμα ελαστικών.
Τρία μονοθέσια με κινητήρα της Honda έκλεισαν στις τέσσερις πρώτες θέσεις, με τον Πιέρ Γκασλί να ακολουθεί. Ο οδηγός της Alpha Tauri έδειξε πολύ δυνατός και ήταν πολύ κοντά στους χρόνους των κορυφαίων με την μαλακή γόμα. Οι δύο Mercedes ακολούθησαν στις θέσεις 5 και 6, με τον Λιούις Χάμιλτον μπροστά από τον Βάλτερι Μπότας. Η διαφορά από την κορυφή ήταν στο μισό δευτερόλεπτο. Όμως, στο τέλος της διαδικασίας, που βελτίωναν όλοι οι οδηγοί, οι πρωταθλητές δεν το έκαναν παρά τη μεσαία γόμα που φορούσαν.
Ο Λάντο Νόρις με την ανανεωμένη McLaren ήταν στην 7η θέση σε μια πολύ καλή πρώτη διαδικασία για τον ίδιο. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έφερε χαμόγελα στην Aston Martin με την 8η θέση, αλλά η διαφορά του από την κορυφή ήταν στο 1.2 δευτ. Ο Γιούκι Τσουνόντα επίσης με την μαλακή γόμα ήταν 9ος, ενώ την πρώτη 10άδα έκλεισε ο Κίμι Ράικονεν με την Alfa Romeo.
H πρώτη διαδικασία δεν ήταν η ιδανική για την Alpine. O Φερνάντο Αλόνσο έμεινε στην 13η θέση μόλις, 1.7 δευτ. από την κορυφή. Μάλιστα ο Ισπανός είχε επαφή με τον τοίχο, δίχως να προκαλέσει ζημιές αλλά το Virtual Safety Car για λίγα λεπτά. Ο Νικολάς Λατίφι έφερε την Williams στην 14η θέση, ενώ ταχύτερη Haas ήταν αυτή του Νικίτα Μαζέπιν στην 17η θέση, 2.1 δευτ. από τον χρόνο του Πέρεζ.
Μεγάλος άτυχος της διαδικασίας ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με την Ferrari. O Μονεγάσκος ξεκίνησε με το χειρότερο τρόπο τον εντός έδρας αγώνα του, κάνοντας μόνο 4 γύρους. Το κιβώτιο της Ferrari παρουσίασε βλάβη και ο Λεκλέρ δεν ξαναβγήκε στη πίστα. Ευτυχώς για τον ίδιο δεν κινδυνεύει με κάποια ποινή, διότι δεν χρησιμοποίησε το κιβώτιο αγώνα.