Μαρούσι: Μία αγορά που κάποτε «έσφυζε», πλέον… αργοπεθαίνει

Το Μαρούσι ακόμα και σήμερα έχει δυσανάλογο αριθμό μαγαζιών με τους πελάτες που εξυπηρετεί. Η κεντρική αγορά του Αμαρουσίου συνεχίζει να έχει έναν σημαντικό αριθμό μαγαζιών αλλά ο αριθμός των ανθρώπων που είτε την επισκέπτονται είτε αγοράζουν από αυτήν έχει μειωθεί αισθητά. Σε τέτοιο σημείο που να είναι σχεδόν αδύνατο για τα περισσότερα από αυτά τα μαγαζιά να… επιβιώσουν.

Ας δούμε όμως τρεις βασικούς λόγους που συμβαίνει αυτό:

1) Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΡΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ… ΤΡΑΒΗΞΕ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ: Από τότε που η περιοχή της Νερατζιώτισσας απέκτησε το δικό της εμπορικό κέντρο και που στην Κηφισίας κατασκευάστηκαν άλλα δύο τουλάχιστον εμπορικά κέντρα ο πιο μεγάλος όγκος των πελατών – αγοραστών αλλά και οικογενειών μεταφέρθηκε εκεί. Ήταν ήταν πρώτο εξαιρετικά ισχυρό… πλήγμα σε μία αγορά που κάποτε «έσφυζε» από ζωή. Ουσιαστικά εάν υπήρχε κάποια ελπίδα… ανάτασης τα εμπορικά αυτά κέντρα την… διέλυσαν.

2) ΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2019: Στις 31/10/2012 υπογράφτηκε η σύμβαση ανάμεσα στον Δήμο Αμαρουσίου και την κατασκευάστρια εταιρία για την κατασκευή χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης και ουσιαστικά από κάτω από τον ηλεκτρικό σταθμό του Αμαρουσίου. Ένα έργο που άρχισε ουσιαστικά αρκετά πιο μετά και επέφερε αντιδράσεις ειδικά για την πλευρά του τότε Δημάρχου, Γιώργου Πατούλη. Όλα αυτά τα χρόνια για τις ανάγκες των έργων είχε κλείσει σχεδόν η μισή περιοχή γύρω από τον ηλεκτρικό του Αμαρουσίου με αποτέλεσμα και μαγαζιά να κλείσουν αλλά και όσα έμειναν να έχουν θέμα στο να λειτουργήσουν σωστά διότι η μετάβαση δεν ήταν εύκολη. Εν έτει 2019 το πάρκινγκ ολοκληρώθηκε ωστόσο επί σειρά ετών το συγκεκριμένο κομμάτι είχε θέματα και αυτό επηρέαζε και τα μαγαζιά δίπλα και κάτω από τον σταθμό αλλά και τους δημότες.

3) Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ: Οι αλλαγές που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια σχετικά με το… δρομολόγιο προς την κεντρική αγορά του Αμαρουσίου έκαναν πιο δύσκολη την μετάβαση εκεί (σ.σ. κυρίως με το αυτοκίνητο). Η λογική των πεζοδρομήσεων στο πιο μεγάλο μέρος της αγοράς είχε να κάνει με την πρόσβαση των πεζών, ωστόσο την ίδια στιγμή  «απομάκρυνε» τους έχοντες αυτοκίνητα από το να μπορούν να μεταβούν αρκετά εύκολα ή έστω σχετικά εύκολα στην κεντρική αγορά.
4) Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΩΝ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ: Τις εποχές που υπήρχε μεγάλη… άνθιση στην αγορά του Αμαρουσίου η Κηφισιά είχε ακόμα πιο μεγάλη… επισκεψιμότητα αλλά και κόσμο που προτιμούσε την αγορά της. Τα τελευταία χρόνια συνολικά οι αγορές των Βορείων Προαστίων έπεσαν δραματικά, βιώνοντας μία μίνι… απαξίωση από το καταναλωτικό κοινό. Κοινώς και η Κηφισιά και το Μαρούσι δεν έχουν ούτε κατά διάνοια τον κόσμο που είχαν κάποτε. Και αυτό παρότι και οι δύο αγορές έχουν μία ευρεία γκάμα καταστημάτων και προϊόντων και σχεδόν κάθε δυνατή επιλογή που μπορεί να θέλει ένας καταναλωτής.

πηγη