Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος

Έχοντας επίζηλη δραματουργική παιδεία, που τον κατέστησε και μεγάλο δάσκαλο της δραματικής τέχνης, ένα μοναδικό λυρικό κύτταρο που του επέτρεπε να κινείται με υποδειγματική ευχέρεια στους δυσκολότερους ρόλους του διεθνούς, αλλά και του εγχώριου δραματολογίου, αλλά και έναν ιδεώδη σωματότυπο, διήνυσε μια σπουδαία και πολυδιάστατη πορεία, στα θεατρικά και κινηματογραφικά μας δρώμενα, ο Βασίλης Διαμαντόπουλος. Και δικαίως αναγορεύτηκε από την επίσημη κριτική, ως ένας από τους κορυφαίους μας θεατρανθρώπους στον 20-ο αιώνα, αλλά και δάσκαλος της υποκριτικής τέχνης, αφού πέρα από τις έξοχες δραματικές του ερμηνείες και μέσω των θεατρικών του εργαστηρίων – σχολών, διέπλασε θεατρικές συνειδήσεις και σήκωσε την τέχνη του θεάτρου σε υψηλές ηθικές σφαίρες. Στο ευρύτερο κοινό ο μεγάλος δάσκαλος Βασίλης Διαμαντόπουλος, έγινε γνωστός μέσω της μεγάλης οθόνης, παίζοντας σε αριστουργηματικές ταινίες όπως οι «Μάθε παιδί μου γράμματα» και «Ψηλά τα χέρια Χίτλερ», αλλά και της τηλεόρασης, όπου σε υψηλής υποκριτικής τέχνης σειρές, αφήκε και εκεί το αποτύπωμά του. Υπομνίζουμε τον αριστουργηματικό «Συμβολαιογράφο» του Αλέξανδρου – Ρίζου Ραγκαβή και σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαηλίδη, «Τα λαυρεωτικά» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γιώργου Μιχαηλίδη και τον «Χατζημανουήλ» σε σενάριο Μιχάλη Γκανά και σκηνοθεσία του Γιάννη Σμαραγδή.